• Strona główna
  • O nas
  • Aktualności
  • Szkolenia
  • Coaching
  • Regulacja Stresu
  • Wolontariat i NGO
  • Galeria
  • Inspiracje
  • Kontakt
  • RODO
  • Organizacja

    Przygotowanie do procesu coachingu

    Etap 1: Prezentacja procesu coachingu + wyznaczenie celów Sponsora

    • to spotkanie ze sponsorem i klientem coachingu
    • prezentujemy tu ideę coachingu, przebieg procesu i warunki uczestnictwa
    • odpowiadamy na pytania, wyjaśniamy wątpliwości
    • ustalimy, jaki jest cel Sponsora na proces coaching oraz określimy wskaźniki realizacji celu
    • ustalimy też sposoby udzielania feedbacku oraz zawartość raportu końcowego
    • rama celu sponsora oraz wskaźniki zostaną przekazane klientowi w 2 części spotkania lub na tym samym spotkaniu

    Etap 2: Diagnoza sytuacji Klienta - jak jest?

    • to proces poświęcony określeniu, w jakim miejscu znajduje się Klient, w stosunku do wyznaczonych celów
    • diagnoza może zostać przeprowadzona za pomocą narzędzi diagnostycznych – testów, kwestionariuszy, wywiadu
    • korzystamy też ze współpracy zaproszonych osób – sponsora, współpracowników

    Etap 3: Spotkanie kontraktowe z Klientem

    • określenie celów Klienta i zakresu procesu w ramach celów Sponsora
    • określenie stanu obecnego, kontekstu organizacji oraz stanu pożądanego
    • zasady i etyka procesu coachingu
    • decyzja Klienta na osobę coacha i warunki uczestnictwa
    • dostarczenie Klientowi materiałów do pracy

    Właściwy proces coachingu

    1. Sesje coachingowe
    • bezpośrednie rozmowy
    • praca nad obszarami problemowymi, rozwijanie samoświadomości, budowanie roli liderskiej
    • przeprowadzanie testów, analiz, udzielanie informacji bieżącej zwrotnej.
    1. Sesje on-the-job
    • obserwacja coachowanego w miejscu pracy, podczas wykonywania obowiązków
    • obserwacja jest prowadzona pod kątem wyznaczonych celów coachingowych
    1. Sesje informacji zwrotnej
    • spotkania po sesjach on-the-job i udzielenie coachowanemu informacji zwrotnej.
    1. Zadania do wykonania
    • różnego typu zadania coachingowe: bezpośrednie, pośrednie, prowokatywne

    5. Rozmowy telefoniczne/ Skype

    • związane z realizacją celów coachingu, sprawdzanie postępów, ujawnianie bieżących problemów

    6. Poczta elektroniczna

    • w celu przygotowania lub odbioru zadania coachingowego, podania materiałów, literatury

    Dokumentacja: w procesie coachingu prowadzimy ogólną dokumentację, zawierającą:

    • harmonogram wykonanych działań
    • cele całego precsu i cele poszczególnych sesji
    • ewaluacja sesji – ocena stopnia realizacji celów
    • raport końcowy – ocena stopnia realizacji celów

    Zapis treści sesji stanowi właśność Klienta i jest przedstawiany wyłącznie do jego wglądu.

    Zakończenie procesu

    Na zakończenie procesu coachingu odbywa się spotkanie podsumowujące. W trakcie spotkania Klient ocenia stopień zrealizowanych celów i podsumowuje swoją kilkumiesięczną pracę z coachem oraz wypełnia KARTĘ ROZWOJU OSOBISTEGO, wytyczając dalsze kierunki swojego rozwoju.

    Mentoring - indywidualne warsztaty kompetencji (dodatkowa opcja)

    W czasie procesu coachingowego często pojawia się potrzeba uzupełniania wiedzy i narzędzi z róznych obszarów kompetencji miękkich: komunikacji, asertywności, wiedzy o zespole i stylach zarządzania nim, prowadzenia ocen pracowniczych lub rozmów z pracownikami, rozwiązywania konfliktów itp. Tego typu potrzeba może być zrealizowana w postaci udziału w osobnym warsztatcie kompetncyjnym, który zamawia organizcja lub podczas dodatkowego indywidualnego warsztatu kompetencji  z trenerem. Zakres tematyczny, czas trwania i sposób pracy jest każdorazowo ustalany z Klientem i Sponsorem.

    Czas trwania procesu coachingowego

    Cały proces trwa ok. 6 – 10 sesji. 1 sesja trwa 1 godz.