Co to jest Narzędziownia?
To krótkie, stacjonarne spotkanie 2-3 godz., podczas których mała grupa 5-6 osób, poznaje i ćwiczy tylko jedno narzędzie z zakresu umiejętności miękkich. Każde większe narzędzie jest podzielone na wiele małych, a na jednym spotkaniu pracujemy nad nim za pomocą kilku różnych ćwiczeń – pozwala to Uczestnikom bardzo skutecznie i trwale zapamiętać konkretną umiejętność.
Ideą “Narzędziowni” jest nauka przez powtarzanie tak, aby menadżerowie mogli wypracować na tyle trwałe nawyki, że wdrożenie ich w życie wydaje się proste, a efekty szybko widoczne.
Jakie są zalety Narzędziowni?
Zaletą takich spotkań jest:
- ich krótka forma: 1 spotkanie to 2-4 godz.
- stacjonarność: nie wyciągamy pracowników z firmy na cały dzień z firmy
- oszczędność: pomijamy koszty wynajmu sal, wyżywienia, noclegów itp.
No i najważniejsza zaleta – praktyczność.
- Uczestnicy od razu mogą zastosować poznane narzędzie w praktyce
- aby opanować umiejętności komunikacji konieczne jest przećwiczenie wielu narzędzi, co oznacza więcej spotkań, za to krótszych i zorientowanych na efekt
- w „Narzędziowni” mniej pracujemy z postawami i refleksją, a więcej ćwiczymy i powtarzamy
Przykładowe tematy Narzędziowni
- struktura rozmowy z pracownikiem, gdy występuje różnica - trudne rozmowy
- zasady i narzędzia dialogu, opisowa informacja zwrotna
- zasady radzenia sobie ze stresem – ćwiczenia z regulacji
- zarządzanie sobą w czasie
- delegowanie i motywowanie
- budowa komunikatu o zmianie
- mini expose motywacyjne
- i wiele innych