• Strona główna
  • O nas
  • Aktualności
  • Szkolenia
  • Coaching
  • Regulacja Stresu
  • Wolontariat i NGO
  • Galeria
  • Inspiracje
  • Kontakt
  • RODO
  • Szkolenia dla kadry menadżerskiej

    Nasze obszary pracy

    Specjalizujemy się w szkoleniach menadżerskich i pracowniczych. Realizujemy je w formie szkoleń zamkniętych. Preferujemy dłuższe cykle szkoleniowe ze względu na ich wysoką skuteczność. Pracujemy też procesowo – z sytuacjami trudnymi lub konfliktowymi w zespole.

    W ostatnim czasie, odpowiadając na potrzeby Klientów, wprowadziliśmy też krótkie formy pracy grupowej: Narzędziownię oraz Spotkania Ciasteczkowe.

    Na szczególną uwagę zasługują też spotkania z zastosowaniem metod facylitacji pracy grupowej: team coaching i spotkanie z wykorzystaniem metody Open Space Technology.

    Najwięcej szkoleń zrealizowaliśmy w zakresie: przywództwa, budowania i zarządzania zespołem, komunikacji wg zasad dialogu, zarządzania stresem, budowania wizji, misji oraz definiowania wartości zespołowych.

    Tematy szkoleń

    • przywództwo zespołowe i style przywódcze
    • formowanie i budowanie zespołu
    • współpraca zespołowa
    • expose i budowanie komunikatów do zespołu
    • wizja, misja, wartości zespołu
    • komunikacja partnerska: 5 zasad dialogu i informacja zwrotna
    • prowadzenie spotkań
    • motywowanie i delegowanie odpowiedzialności
    • zarządzanie zmianą
    • zarządzanie emocjami i stresem
    • zarządzanie sobą w czasie
    • kreatywne myślenie w biznesie

    Jak pracujemy – nasze metody pracy z grupą

    1. Budujemy relacje i zaufanie z nami jako z trenerami - uważamy, że wtedy Uczestnicy podwyższają swój poziom bezpieczeństwa na tyle, żeby w naszej obecności móc popełniać błędy i widzieć w tym wartość rozwojową.
    2. Dopasowujemy się do rytmu, dynamiki i potrzeb grupy – nie realizujemy programu za wszelką cenę, obserwujemy, co przyspiesza, a co spowalnia proces uczenia się w danej grupie i dlatego czasami zamieniamy kolejność ćwiczeń lub wprowadzamy ćwiczenia nieplanowane.
    3. Zaczynamy od aktywnego doświadczenia: zależy nam na tym, aby grupa uczyła się, nie wiedząc, że… się uczy. Dlatego zwykle zaczynamy od doświadczenia i wzbudzenia emocji. Emocje to też ważny element wpływający na procesy pamięciowe. Większość szkoleń zawiera 1 zadanie zespołowe.
    4. Wzbudzamy refleksję, a do refleksji dodajemy wiedzę: omówienie doświadczenia/ ćwiczenia zaczynamy od starannie przygotowanych pytań mających na celu wydobycie kluczowej struktury w zależności od celu danego modułu. Na koniec dodajemy model lub komentarz teoretyczny.
    5. Pracujemy z wątpliwościami i obiekcjami Uczestników: dajemy przestrzeń na pytania i wątpliwości. Uważamy, że to kluczowy moment do budowania wewnętrznej, a więc trwałej motywacji do zmiany. Robimy to stosując zasady dialogu do pracy z obiekcjami, dzięki czemu uczestnicy uczą się go „na żywo”.

    Formy pracy: wykorzystujemy metody aktywizujące pracę z grupą

    • zadania zespołowe, będące wyjściem do formułowania wniosków
    • omówienia zadań – pytania i wnioski (cykl Kolba)
    • pracę w parach lub małych grupach
    • ćwiczenia typu papier/ ołówek – w materiałach
    • mini wykład: modele i założenia (opcjonalnie mini prezentacje)
    • fragmenty filmów (10 - 15 min.)
    • pracę z kamerą
    • zadania w terenie – szkolenia w wersji outdoor
    • energizery – gry i zabawy podnoszące energię grupy
    • plan rozwoju – na zakończenie każdego szkolenia zapraszamy uczestników do stworzenia krótkiego planu rozwoju

    Organizacja

    • cykle: największe efekty uzyskujemy, gdy szkolenia są zorganizowane w cyklach - dzięki czemu Uczestnicy mogą ćwiczyć zadania zaplanowane w Karcie Wdrożenia Zmiany
    • ilość uczestników w grupie: optymalna ilość uczestników to 12-15 osób
    • ilość spotkań: optymalna ilość spotkań szkoleniowych to 4-6 spotkań
    • czas trwania jednego szkolenia: 2-3 dni
    • częstotliwość: raz w miesiącu

    zapraszamy do zapoznania się z opiniami Uczestników