Nasze obszary pracy
Specjalizujemy się w szkoleniach menadżerskich i pracowniczych. Realizujemy je w formie szkoleń zamkniętych. Preferujemy dłuższe cykle szkoleniowe ze względu na ich wysoką skuteczność. Pracujemy też procesowo – z sytuacjami trudnymi lub konfliktowymi w zespole.
W ostatnim czasie, odpowiadając na potrzeby Klientów, wprowadziliśmy też krótkie formy pracy grupowej: Narzędziownię oraz Spotkania Ciasteczkowe.
Na szczególną uwagę zasługują też spotkania z zastosowaniem metod facylitacji pracy grupowej: team coaching i spotkanie z wykorzystaniem metody Open Space Technology.
Najwięcej szkoleń zrealizowaliśmy w zakresie: przywództwa, budowania i zarządzania zespołem, komunikacji wg zasad dialogu, zarządzania stresem, budowania wizji, misji oraz definiowania wartości zespołowych.
Tematy szkoleń
- przywództwo zespołowe i style przywódcze
- formowanie i budowanie zespołu
- współpraca zespołowa
- expose i budowanie komunikatów do zespołu
- wizja, misja, wartości zespołu
- komunikacja partnerska: 5 zasad dialogu i informacja zwrotna
- prowadzenie spotkań
- motywowanie i delegowanie odpowiedzialności
- zarządzanie zmianą
- zarządzanie emocjami i stresem
- zarządzanie sobą w czasie
- kreatywne myślenie w biznesie
Jak pracujemy – nasze metody pracy z grupą
- Budujemy relacje i zaufanie z nami jako z trenerami - uważamy, że wtedy Uczestnicy podwyższają swój poziom bezpieczeństwa na tyle, żeby w naszej obecności móc popełniać błędy i widzieć w tym wartość rozwojową.
- Dopasowujemy się do rytmu, dynamiki i potrzeb grupy – nie realizujemy programu za wszelką cenę, obserwujemy, co przyspiesza, a co spowalnia proces uczenia się w danej grupie i dlatego czasami zamieniamy kolejność ćwiczeń lub wprowadzamy ćwiczenia nieplanowane.
- Zaczynamy od aktywnego doświadczenia: zależy nam na tym, aby grupa uczyła się, nie wiedząc, że… się uczy. Dlatego zwykle zaczynamy od doświadczenia i wzbudzenia emocji. Emocje to też ważny element wpływający na procesy pamięciowe. Większość szkoleń zawiera 1 zadanie zespołowe.
- Wzbudzamy refleksję, a do refleksji dodajemy wiedzę: omówienie doświadczenia/ ćwiczenia zaczynamy od starannie przygotowanych pytań mających na celu wydobycie kluczowej struktury w zależności od celu danego modułu. Na koniec dodajemy model lub komentarz teoretyczny.
- Pracujemy z wątpliwościami i obiekcjami Uczestników: dajemy przestrzeń na pytania i wątpliwości. Uważamy, że to kluczowy moment do budowania wewnętrznej, a więc trwałej motywacji do zmiany. Robimy to stosując zasady dialogu do pracy z obiekcjami, dzięki czemu uczestnicy uczą się go „na żywo”.
Formy pracy: wykorzystujemy metody aktywizujące pracę z grupą
- zadania zespołowe, będące wyjściem do formułowania wniosków
- omówienia zadań – pytania i wnioski (cykl Kolba)
- pracę w parach lub małych grupach
- ćwiczenia typu papier/ ołówek – w materiałach
- mini wykład: modele i założenia (opcjonalnie mini prezentacje)
- fragmenty filmów (10 - 15 min.)
- pracę z kamerą
- zadania w terenie – szkolenia w wersji outdoor
- energizery – gry i zabawy podnoszące energię grupy
- plan rozwoju – na zakończenie każdego szkolenia zapraszamy uczestników do stworzenia krótkiego planu rozwoju
Organizacja
- cykle: największe efekty uzyskujemy, gdy szkolenia są zorganizowane w cyklach - dzięki czemu Uczestnicy mogą ćwiczyć zadania zaplanowane w Karcie Wdrożenia Zmiany
- ilość uczestników w grupie: optymalna ilość uczestników to 12-15 osób
- ilość spotkań: optymalna ilość spotkań szkoleniowych to 4-6 spotkań
- czas trwania jednego szkolenia: 2-3 dni
- częstotliwość: raz w miesiącu
zapraszamy do zapoznania się z opiniami Uczestników