Idea wędrówki
Idea tego szkolenia opiera się na Wyprawie i sięganiu do tego, co sobą niesie wyprawa w nieznane. Uczestnicy nie wiedzą, co ich czeka na trasie, dlatego oprócz podstawowego wyposażenia (kurtka przeciwdeszczowa, prowiant, apteczka) muszą ze sobą zabrać kompas, kilka lin, trochę sprzętu asekuracyjnego i dużo wytrwałości. Idea ta wywodzi się też w dużej mierze z survivalu rozumianego jako sposobu radzenia sobie w zastanych warunkach, a nie dostarczenia maksymalnej dawki adrenaliny w krótkim czasie. Ważniejsze tutaj jest przemyślenie strategii działania, poświęcenie dla innych, wzajemne zaufanie.
To spotkanie łączące różne metody:
- coaching
- mentoring
- trening
- outdoor.
Celem jest...
szeroko pojęty rozwój Skuteczności dla zespołów i osób z różnych obszarów zawodowych.
Tworzymy przestrzeń do
- doświadczenia kontaktu ze sobą, swoimi zamierzeniami i tożsamością
- uporządkowania świadomości, priorytetów, strategii
- refleksji nad kluczowymi obszarami wpływu na dobrze wyznaczone cele
Jakie są korzyści?
- zwolnienie tempa – Wędrówka skłania do „złapania” głębszego oddechu
- wzmocnienie relacji - wspólne przeżycie wzmacnia zespół
- ukryta siła: odpowiedzi na pytania „dokąd zmierzamy?”, „jak to robimy?”, „jak możemy robić to lepiej?” pozwala na dotarcie doźródeł motywacji w zespole.
To szkolenie dla zespołu, który:
- ma odwagę wyprawy po własny rozwój i skuteczność
- chce ćwiczyć uważność w obchodzeniu się z celami
- wierzy, że cele warte są starań
- chce stawać się Zespołem Uczącym Się
Jak myślimy o Zespole Wędrującym?
Nasze przekonania powstały na bazie doświadczeń i wielu lat pracy szkoleniowej i projektów, które realizowaliśmy dla zespołów pracowników, dyrektorów i zarządów w bardzo wielu firmach. Zespoły i organizacje to systemy nieustannie uczące się, a gdy uczą się wspólnie – zyskują ogromny potencjał płynący z synergii pracy zespołowej i przekraczający wielokrotnie możliwości jednostki. Wierzymy, że ten potencjał można przebudzać, ponieważ:
- „Wszyscy jesteśmy w trakcie wspólnej podróży i w tym sensie jesteśmy tacy sami.”
- „Jeśli ludzie mają mapy – sami znajdą drogę”.
- „Jeśli zespoły wiedziałyby, co już robią dobrze, robiłyby dobrze jeszcze więcej.”
- „Pomysły i pytania innych wzbogacają nas i pozwalają się uczyć”.
- „Każdy odbywa swą własną „podróż bohatera”.
- „Osoby, z którymi jesteśmy, są cenne. Są warte naszej uwagi i uświadomienia.”
- „Nasza obecność, uwaga i zdolność „widzenia” innych, pozwoli wyzwolić ich najgłębsze potencjały.”
- „Życie jest niezmierzoną tajemnicą z niesamowitymi możliwościami.”
Wędrówka przyjaciół.
Wyprawa przypomina wędrówkę przyjaciół, którzy razem wybrali się w teren i podczas wyprawy spotykają ich wydarzenia, w związku z którymi:
- sami ustalają cel i plan wędrówki na podstawie dostarczonych przez nas map
- rozwiązują problemy, gdy takie się pojawią na ich drodze
- podejmują decyzje, gdy pojawiają się wybory, co do trasy lub sposobu jej przejścia
- rozmawiają o tym, co ich interesuje
- wspólnie przygotowują sobie strawę przy ognisku
Efekt "drugiej mapy"
Poza wędrówką w terenie wędrujemy wraz z Uczestnikami po mapie ich myśli, marzeń, obserwacji. Wspieramy w docieraniu do wielu dodatkowych celów zespołu, który wyruszył ze sobą na wędrówkę.
Nasze pytania poszerzają obszar wędrówki, pokazują na wielopoziomowość działań grupy i w efekcie uświadamiają...
...kompetencje Zespołu Uczącego się:
- wokół jakich celów jawnych i ukrytych dany zespól jest skonsolidowany
- jakie występują przekonania wspierające lub ograniczające zespół
- jaka jest „mapa” kompetencji występujących w zespole
- w jaki sposób przebiega proces podejmowania decyzji
- co dla zespołu wydaje się ważne i jak definiuje on dzięki temu swoją tożsamość.