Nasza filozofia pracy z człowiekiem - szkolenia
1. Świadomość rozwojowa
Zgodnie z naszymi przekonaniami promujemy postawę odpowiedzialności za swój rozwój. To oznacza, że przypominamy:
- wchodź w niewygodę rozwoju – podważaj swoją sferę komfortu, ale nie wchodź w strefę paniki
- zauważaj okazje do uczenia się - nie tylko na szkoleniu
- ucz się jak dziecko – ono od razu wdraża to, czego się uczy
- wyznaczaj cele rozwojowe w ramach firmy, którą na co dzień budujesz
- działaj na decyzjach - nie mów: „chciałbym, ale…”, „to się nie da“, „nie miałem czasu“
- ucz się dla innych – dziel się wiedzą i praktyką z innymi
- motywuj się od wewnątrz - nie czekaj, aż inni zrobią coś za ciebie
- miej odwagę bycia liderem w każdej sytuacji – nie tylko w firmie
- pamiętaj, że często „szybciej znaczy wolniej“ - ucz się odraczać szybkie i słabe efekty na rzecz ich jakości w dłuższej perspektywie czasowej
- zauważaj szerszy systemowy kontekst i ukryte powiązania - nie tylko powierzchowną treść bieżących zdarzeń
- buduj w oparciu o sukces – nie skupiaj się na jego braku.
2. Transfer biznesowy
Efektywność pracy szkoleniowej zależy od tego, czy uczestnicy dostrzegą jak mogą zastosować wiedzę i narzędzia w swoim biznesie. Dlatego wspólnie szukamy takich możliwości oraz zachęcamy ich, aby:
- proaktywnie szukali wsparcia dla swojego rozwoju, a nie czekali, aż ktoś im tego dostarczy
- uczyli się tworzyć dopasowanie wiedzy i narzędzi do swojego środowiska biznesowego – z uogólnień i modeli tworzyli praktyczne zastosowanie
- budowali przekonanie, że warto szukać przełożenia na korzyści biznesowe
3. Dopasowanie case’ów
Ważne jest dopasowanie wiedzy i narzędzi do realnych warunków pracy uczestników. Dlatego na każdym szkoleniu pojawi się faza ćwiczeń zwana „własne case’y uczestników”. Materiał do case’ów zbieramy od samych uczestników.
4. Plan wdrożenia zmian rozwojowych
Zgodnie z naszą filozofią rozwoju nastawionego na rezultat, pod koniec każdego szkolenia zapraszamy uczestników do przygotowania planu, który będzie zawierał:
- wizję i chęć zmiany (motywacja wewnętrzna)
- cel zmiany + namacalny rezultat zmiany
- planowane zadania osadzone w czasie
Nasze metody pracy z uczestnikiem są skuteczne, ponieważ:
- dobieramy solidną strukturę i ciekawą treść szkoleń, dzięki temu nasz przekaz jest przejrzysty i łatwy do wdrożenia
- są aktywne, dzięki temu Uczestnicy mogą poprzez ruch i dynamikę szybko zapamiętać nowe zagadnienia
- pracujemy z przekonaniami Uczestników, dzięki temu wiedzę i narzędzia stosują oni skutecznie i odpowiedzialnie
- mają w sobie lekkość, dzięki temu proces uczenia się wydaje się prosty oraz daje motywację do zmiany
Nasze priorytety w pracy z uczestnikami szkoleń
Podczas szkoleń budujemy motywację do wdrożenia zmiany poprzez uruchamianie głównych sił zmiany w człowieku:
- ciekawości (funkcje poznawcze)
- humorowi (emocje, motywacja)
- nastawieniu na cele (planowanie rozwoju)
- przekonaniu, że w zmianie jest wartość (korzyści dla uczestnika i dla organizacji)
Każde szkolenie konstruujemy w oparciu o 3 elementy:
- postawę: wprowadzamy ludzi w szerszą filozofię myślenia o danym obszarze tematycznym
- wiedzę: ważna jest znajomość praw, modeli oraz mechanizmów działania zespołu
- narzędzia: ważne jest, aby znać struktury oraz je ćwiczyć
Wykorzystujemy metody aktywizujące pracę z grupą:
- Zadania zespołowe, będące wyjściem do formułowania wniosków.
- Omówienia zadań – pytania i wnioski.
- Pracę w parach lub małych grupach.
- Ćwiczenia typu papier/ ołówek – w materiałach.
- Mini wykład: modele i założenia. Opcjonalnie mini prezentacje.
- Fragmenty filmów (10 - 15 min.)
- Pracę z kamerą.
- Zadania w terenie – szkolenia w wersji outdoor.
- Energizery – gry i zabawy podnoszące energię grupy.
- Plan rozwoju – na zakończenie każdego szkolenia zapraszamy uczestników do stworzenia krótkiego planu rozwoju.